Rám

Je svařen z jeklu 15x30 mm, přední rohy jsou vyztuženy 10 cm dlouhými jekly s otvory pro řízení. Na přední příčku rámu je přivařen držák sloupku volantové tyče, na zadní příčce jsou přivařeny čtyři matky s odvrtanými závity, do nichž jsou vsunuty poloosy.

Přední náprava

Kulatiny o Ø 80 mm a o Ø 180 mm jsou svařeny do pravého úhlu a v místě spojení je k nim přivařena páka z pásoviny 4x20x90 mm. Díly jsou zhotoveny jako pravý a levý. Kratší kulatina slouží jako svislý čep řízení a na delší jsou nasazena kola (koupena po 285 Kč).

Řízení

Spojovací tyč řízení i táhlo jsou z kulatiny o Ø 6 mm, k táhlu je připevněn volant. Mechanismus řízení přesahuje přes rám, proto má vpředu nárazník.

Brzdy

Ráfkové brzdy tvoří dvě pásoviny navlečené volně vzadu na poloose z obou stran kola a vpředu před kolem na pomocném trnu o Ø 12 mm. V místě ráfku jsou přišroubovány brzdové špalíky používané na jízdních kolech.

Po sešlápnutí pedálu lanko vedené bowdenem přitáhne pásoviny k sobě, brzdové špalíky sevřou ráfek a zabrzdí. Pro odstavení vozítka na kopci slouží ruční brzda, která páčkou pod volantem zabrzdí pravé zadní kolo.

Další vybavení

Sedačka z překližky, molitanu a koženky je upevněna na rámu z trubek kostry dětského kočárku. Volant lze nastavit na výšku a délku, pedály dopředu a dozadu a sedačku posunovat v rozmezí 120 mm.

Pro vytažení vozítka na kopec slouží popruh, vzadu na kapotě je „čudlík“, do kterého zapřeme třeba vycházkovou hůl a můžeme s malým řidičem absolvovat pěkné procházky.

Foto autor