Slimák, nepřítel zahrady
15. 4. 2016

Slimák, nepřítel zahrady

Každoroční invaze slimáků je pro mnoho zahrádkářů pohromou, ve velkém likvidují zeleninu i okrasné květiny. Nevzdávejte se a buďte důslední. Slimáky sbírejte, nastražte pasti, aplikujte biologickou ochranu... a zahrada se navrátí k původní rovnováze.

Jahody, saláty, natě mrkví i řepy, okrasné květiny − to všechno mizí v bezedné plží tlamě. Plzáci vše pilně strouhají radulou, jazykem posetým drobnými „zoubky". Kdyby plzáků bylo jen několik, ztráty ani nepocítíme. Jsou však přemnoženi a schopni zlikvidovat celou zahradu. Bránit ji proto musíme od jara do podzimu − a slimáčí sezóna právě vrcholí.

slimák nepřítel zahrady

Plzák španělský (Arion lusitanicus) se stal celoevropskou pohromou. Pochází z Pyrenejského poloostrova, západní Francie a Anglie. Před 50 lety se začal rozšiřovat dále spolu se zemědělskou činností. Brzo obýval celou Evropu a dostal se až do USA. U nás byl poprvé spolehlivě určen v roce 1991 a od té doby se v kulturní krajině invazně šíří.

Jak se plzák španělský liší od našich původních druhů ?

 

i

Při ochraně rostlin je nejdůležitější choroby a škůdce poznat a vědět, jak proti nim postupovat. Skvělým pomocníkem zahrádkáře je proto miniencyklopedie Choroby a škůdci doma i na zahradě.Užitečnou pěstitelskou publikaci si  můžete koupit na novinových stáncích, nebo v e-shopu internetového Receptáře!

Svou velikostí 8−12 cm se podobá našemu původnímu plzáku lesnímu (Arion rufus). Tento na potravu skromnější příbuzný však dorůstá ještě větší velikosti a liší se i zbarvením. Především mláďata jsou nezaměnitelná:

  • u plzáka lesního jsou mléčně bílá s tmavými tykadly
  • u plzáka španělského se vybarvují od žluté po hnědou a na hřbetu mají dva jasněji zbarvené pruhy.

Ovšem i dospělí se liší:  

  • plzáci lesní jsou i černí, jasně cihloví
  • španělští příbuzní spíše rezaví, hnědí a jakoby ušpinění.

Slimák

Proč se tak rychle množí?

i

Dosplěí plzáci v našich podmínkách přežijí zimu jen zcela výjimečně. Na jaře jsou proto všichni plzáci mladí a zranitelnější, v této době jsou proto všechny zásahy účinnější.

Zemědělská krajina jim skýtá hojnost všeho, co potřebují, aby rozvinuli svoje rozmnožovací schopnosti na maximum.

Plzáci španělští se páří v červnu. Oplodní se, jak je u plžů zvykem, navzájem, a vajíčka potom kladou také oba. Každý plzák španělský tak může každoročně naklást až 220 vajíček, rozdělených do několika snůšek:

  • Vajíčka kladou od poloviny srpna do poloviny prosince – nejvíce na přelomu srpna a září.
  • Mladí se líhnou po 38 až 43 dnech.
  • Vajíčka kladená v září a později přezimují a plzáčci se líhnou až na jaře – čím je zima teplejší, tím dříve, obvykle od dubna.
  • Nejvyšší početnosti dosahují plzáci v květnu a červnu.

Abychom plzákům nechystali příznivé prostředí, zaléváme rostliny přímo ke kořenům a nezvlhčujeme zbytečně půdu kolem.

Kompost by měl být co nejdále od záhonů a před použitím ho kontrolujeme přeséváním. Plzáci se také rádi stahují do kupek trávy, plevele, pod úkryty ze dřeva. Taková místa buď ze zahrad odstraníme, neb je naopak použijeme jako přirozené lapače a často kontrolujeme. Užitečného mulčování se kvůli nim vzdávat nemusíme, ale je vhodné jej předem nechat mírně proschnout, aby je tolik nelákal.

slímák nepřítel zahrady

Jak zachránit úrodu?

Ruční sběr – pracný, ale zdarma

Na malých plochách je můžeme sbírat.  Nejlépe se sbírají po dešti, kdy všichni vylézají, či ráno a za soumraku. Milují vlhko a stín. Po nasbírání do nádoby je co nejrychleji usmrtíme zalitím vařící vodou. Občas praktikované posolení je špatnou metodou, která jim zbytečně připraví pomalou a bolestivou smrt. Ve vodě se poté brzy rozloží a můžeme je ve skupenství kapalném vylít na kompost.

Sběr si usnadníme nalákáním slimáků na zkažené ovoce či rozličnou, nejlépe listovou zeleninu, opadané květy či granule pro kočky a psy. Účinek zvýšíme, pokud potravu přiklopíme vlhkým, nejlépe nahnilým prkénkem - slimáci se rádi schovávají.

Nastražíme pasti!

  • Dobře fungují zapuštěné nádoby, přičemž nejlepším lákadlem pro většinu slimáků je pivo. Vhodné jsou i zbytky ze sudů, které lze získat i zdarma.
  • Okraj necháme 1 cm přečnívat, abychom omezili lapání jiných živočichů.
  • Pasti denně kontrolujeme, v pivu utopené slimáky již není třeba ani usmrcovat, měli příjemný konec.

Hladina piva musí být dostatečně hluboko, už se objevili i plzáci, kteří se pouze napijí, pokud je to snadné, a spokojeně se plazí dál. Osvědčené jsou napříkald petlahve, u kterých zboku vystříhnete ovál. Do záhonu se poté zapustí ve vodorovné poloze a z poloviny napustí pivem. Z této pasti se opilý slimák již nedostane.

Nevýhodou pivních pastí je, že mohou přilákat i slimáky z okolí.

Ochrana záhonů

Další možností je mechanicky chránit jednotlivé záhony. Bariér, které jsou pro slimáky obtížně překonatelné či zcela nepřekonatelné, je mnoho druhů:

  • zapuštěné plechy s okrajem zahnutým směrem ven, vysoké alespoň 15 cm
  • Pásek měděného plechu nebo měděný drát, který slimáky odpuzuje.
  • pásy suchého materiálu, jako je sláma, piliny, vaječné skořápky, které je však třeba obnovovat 
  • může pomoci i lemování aromatickými rostlinami, které plzáci většinou nežerou, a proto je nenalákají k další cestě do nitra záhonu - například šalvěj, tymián, levandule.

Slimák lesní

Chemické přípravky používáme s rozvahou

i

Jako nervový jed na mladé slimáky působí i obyčejná káva. Poslouží proto i kávová sedlina.

Hubení plzáků chemickými látkami je dvojsečná zbraň – můžeme ohrozit zdravotní nezávadnost vlastní zahrady, a vyhubení škůdci se k nám stejně opět nastěhují z okolí. A příparvy, které kromě plzáků hubí i jejich přirozené nepřítele, jsou pro budoucnost zahrady stejnou pohromou, jako plzáci samotní.

  • Preparáty, jejichž účinnou látkou je nervový jed, například methiocarba další, hubí i všechny další živočichy. Ohrožují i domácí zvířata, včely, žížaly, i přirozené nepřátelé plzáků! Nejeden zahrádkář již musel smutně přihlížet, jak po požití otráveného slimáka umíral i ježek. A po náhodném požití granulí typu Vanis dochází dokonce k otravám psů, a to většinou smrtelných!
  • Přípravky na bázi sloučeniny železa a fosforu by měly být pro ostatní zvířata neškodné, přitom jsou účinné. Měli bychom jim proto dávat jednoznačně přednost!

Chytrá hlístice hubí slimáky spolehlivě 

Stále oblíbenější jsou  přípravky biologické. Využívají přirozeného parazita plžů, hlístici Phasmarhabditis hermaphrodita. Neohrožují zdravé prostředí na zahradě  a nehubí  přirozené predátory plžů, což by se nám v budoucnu mohlo vrátit v podobě ještě větší invaze. Jedinou nevýhodou tohoto jedinečného přípravku je jeho vyšší cena

  • Pozor na to, že při jednorázovém užití je účinek pomalejší nežli u preparátů chemických.
  • Také je musíme správně načasovat – účinkuje především na mladé plže.

slimák nepřítel zahrady

Přirození nepřátelé slimáků

i

 Mladé plzáky žerou prasata i drůbež – slepice a kachny hledají i vajíčka. Když však plzáci vyrostou, chutnají již pouze podivuhodné kachně, jež se nazývá indický běžec. Slimáky přímo  vyhledává, jsou pro ni pochoutkou.

Plzák španělský našel své nepřátele i v našich zahradách. Pokud jim to umožníme, mohou počty slimáků značně zredukovat. Mezi pomocníky v boji mohou být ježci, ropuchy, ještěrky, slepýši, užovky, rejsci i některé druhy ptáků.

Přilákáme je k nám na zahradu malým rybníčkem, úkryty ze dřeva a kamení, živými ploty a křovinami. Brouci střevlíci, drabčíci a páteříčci mají mladé plže též na jídelníčku. Potřebují však dostatek úkrytů - pod mulčem, pod kupou starého dřeva nebo v trouchnivém pařezu.

Zástupci čeledi světluškovitých jsou na ně dokonce specializovaní. na zahradě se jim bude dařit, pokud má alespoň část hustě zarostlou keři. Plži s ulitou – skelnatka západní a skelnatka dravá - se mohou živit vajíčky plzáků.

Autor Jana Bucharová.

Vložte nový komentář jako nepřihlášený uživatel nebo se přihlaste.
Povinné položky jsou označeny *

Napište číslicí výsledek příkladu: devětplustři = 

Pokud jste již registrováni na iReceptáři, přihlaste se svým uživatelským jménem a heslem.
Povinné položky jsou označeny *

Diskuse

vložit dotaz »

slimáci

(), 20. 4. 2016, 07:56

Již jsem to někde psal,mám okolo pařeniště natažený nerezový drát ve dvou řadách a na něj připojenou baterii 12 voltů, okolo záhonů jsem dal trámky(proklady) 4x8cm a zase drát ve dvou řadách a 12 voltů může bejt i víc.Úspěšnost 100 procent,pokud se nepodhrabe tak se tam nedostane.

plzák

(), 18. 4. 2016, 19:13

Ideální je indický běžec. Tato kačena plzáky miluje, úrodu na záhonech téměř ignoruje a navíc snáší vejce.

plzáci

(), 19. 3. 2016, 07:43

Ožrat je, to ono!

Jak na slimáky

(), 13. 5. 2015, 21:10

Pro lepší názornost k článku Jak na slimáky přidávám i obrázky

Jak na slimáky

(), 13. 5. 2015, 16:25

Jak na slimáky.1.Pravidelné sekání trávy 2.Sbírat slimáky-ráno 3.Udržovat pořádek na zahradě 4.Nezakládat kompost v blízkosti záhonů 5.Využívat pomocníky slepice,kačeny 6.Chránit přirozené nepřátele slimáků,ježky..7.Dát pěstovaným rostlinám svůj prostor.Nepoužívám žádné chemické přípravky proti slimákům ani sůl.Slimáky sbírám a dávám je slepicím,z míst kde se slepice nemohou pást jinde si jich posbírají.Pokud je to možné chráním rostliny tak,že na ně položím kyblík.

RE: Jak na slimáky

(), 29. 11. 2015, 16:24

Používám také kryty na mladičké rostlinky. Osvědčili se mi speciální kryty vlastní výroby.

dva drátky a baterie

(), 10. 5. 2015, 08:49

Vloni jsem vyzkoušel dát kolem záhonu prkna se dvěma měděnými drátky centimetr od sebe a na ně připojit 4,5V baterii. Žádný slimák nepřeleze. Jenom pozor na mezery mezi prkny. (je dobré je taky dát trochu doi země) Na začátku to stojí sice víc úsilí, ale jinak je to téměř bezúdržbová metoda. Používám to v kombinaci s kelímky s pivem. Aspoň si nemusím otravovat zahradu svinstvem jako je Vaniš.

Slimáci a hlístice

(), 26. 4. 2015, 10:53

Chtěl bych napsat něco málo o zkušenostech s bojem proti plzákům španělským, pomocí chytrou hlísticí. Tuto aplikaci jsem musel zvolit protože moje žene nesouhlasí s jakoukoli chemií na zahradě. Výsledek je s ohledem na cenu naprosto neadekvátní, dokonce jsem měl dojem, že slimáků přibývá.
Velmi spolehlivé jsou pivní pasti, ale problém je jak slimáky likvidovat. Nejvhodnějším přípravek jsou zelené granule nemaslugu, po patřičném vysvětlení, že železo a fosfor jsou běžné v přírodě se vyskytující prvky s touto metodou souhlasila i žena. V současné době se na naší zahrádce objevují ve zvýšené míře slepýši, což je jeden z přirozených nepřátel těchto obtěžujících slimáků. Ještě se pokusím, inspirován výše uvedeným článkem udělat na zahradě ráj pro broučky.

Slimák v zahradě.

(), 11. 7. 2014, 22:36

Se zájmem jsem si přečetl tento článek o slimácích. Letos jsem si uvědomil proč na zahradě nic moc neroste. Důvod je nyní jasný, nikdy jsem nechodil po zahradě za soumraku a nehledal slimáky. Nyní jsem se na tento problém zaměřil a nestačil divit. Tyhle potvory žerou na co přijdou, to je pravda. Nacházím je na všem co roste na zahradě. Na česneku na cibuli,na hráchu na bramborech a dokonce i na bylinkách o kterých tady píšete že jim nevoní. Lezou všude, například česnek mám od výsadby zakrytý vrstvou drcených větviček a dřevěnými pilinami. Ani tohle jim nevadí. Brambory mám zasazené v suché trávě (chtěl jsem zkusit jestli je tento způsob pěstování tak vynikající jak se o něm píše). Suchá tráva jim evidentně nevadí když jsem je musel sundávat z okousané natě. Pivní pasti jsem nezkoušel, myslím že nejúčinnější je sběr. Ke sběru se mi osvědčil tento způsob. Vyrobil jsem si k tomuto účelu bodec na který slimáka napíchnu a vhodím do plastového kyblíku se slanou vodou. Nechám do druhého dne kdy jdu sbírat v kyblíku pod víkem v zahradě na místě kde celý den svítí sluníčko. Smradlavou břečku vyliju na kompost a jdu sbírat. Je to docela drastický způsob lovu, ale bohužel slimáci jsou v převaze a účinnější zbraň jsem v této válce nenašel. Denně nasbírám víc jako stovku slimáků, zabere mi to asi hodinu. Bohužel tato válka s plži je nekonečná.
Ještě poznámka. Ve skleníku se mi osvědčil "grunt" z kávy. Venku to tolik neúčinkuje.

RE: Slimák v zahradě.

(Lída), 3. 9. 2014, 11:05

Pozor ať si časem nezasolíte kompost! Je opravdu je lepší zalívat vroucí vodou, až když je kýbl plný (lezou k okraji pomalu, to se dá uhlídat). Jo, piliny a sláma fungují jen dočasně, mezi dešti, a kde je silná rosa a velký hlad...

slimáci...

(petr), 5. 7. 2014, 21:23

S úspěchem jsem použil toto : udělal jsem již ze zoufalství tento pokus - nakrájel jsem na plátky slupky od melounu, tak aby tam zbylo ještě trochu té červené střídky, (všiml jsem si totiž že většina byla u spadlých zralých třešní, tak co když jim chutná i jiné voňavé sladké...)a trochu jsem je vymáchal v lógru z kafe. Sladká střídka melounu je pro ně voňavá a neodolatelná a kofein je pro ně známý smrtelný jed. Tak když jsem těmito slupkami před setměním obložil záhony, již tam několik slimáků u zeleniny bylo, tak to byl obrat. Ihned všeho nechali a azimut jejich "pochodu" zamířili směrem ke slupkám. Tudíž jsem dostal nápad, že jak je meloun hodně i na dálku voňavý, je přiláká, no a kofein z lógru je otráví. A taky že jo. První várku jsem kolem 11 večer posbíral, a ráno jsem se šel podívat, co udělali další slimáci. Zelenina naprosto netknutá a v blízkosti těch kofeinem otrávených slupek plno mrtvých slimáků. Tak uvidíme dnes večer, dnes po tom dešti by mohl býti další úspěšný lov, napíšu zítra... tak hrrr na ně ! :-) Doufám že jsem po týdnech marného snažení s různými pastmi konečně našel něco co by mohlo fungovat...už jsem začínal i vzteky vrčet, když mi předtím sežrali půlku sadby...:-))

RE: slimáci...

(), 2. 9. 2014, 19:14

Jak se zbavit slimáků:
máme také spousty plzáků španělských. Vyzkoušeli jsme různé způsoby jak se jich zbavit, ale nejlepší
je tento:
opatřete si litrovou PET láhev, ale musí mít širší hrdlo - cca 35 mm. Potom, nejlépe starou
lopatkou na uhlí každého slimáka naberete, jde to výborně a šup s ním do lahve. Dobré je před
nabráním po něm klepnout, on se stáhne a stočí. Po vysbírání slimáků zašroubujte víčko a
nechte stát někde ve stínu 2-3 dny. Slimáci se rozloží, někteří nafouknou, ale všichni
spolehlivě zahynou. Pokud máte kompost, trochu rozhrnout, láhev nad ním odšroubovat, otočit,
mírným stiskem vytlačit obsah. Lahev zašroubovat a je připravená k dalšímu
použití.

RE: slimáci...

(), 18. 9. 2014, 20:55

Já je večer postřílím tímto:
http://bugasalt.com/
Nechám je ležet a do rána se o ně postará kamarád na obrázku...
Takže je to i zábava, i když trošku morbidní... ;)

Horor zvaný plzák španělský.

(Petr z Posázaví), 5. 7. 2014, 20:00

Jak se bránit, když vám slimáci sežerou všechnu zeleninu na záhonech, okrasné květiny a pak ještě zalezou do sklepa, aby vám udělali z uskladněných brambor ementál?
Zkoušeli jsme už lecos, ale nejúčinnější a nejistější je zřejmě jediné. Po každém dešti je vždy brzy ráno sbírat, sbírat a sbírat.
(...člověk má alespoň záminku pro ranní rozcvičku na zahradě...)
Co ale s těmi zrzouny pak, když jich máte třeba půl kýblu? Jedině vařicí voda.
Často také s úspěchem používáme přímý sběr do prázdných obalů od krabicového mléka, které se po naplnění přehnutím okraje neprodyšně uzavřou. Zadušení je sice drasticko-hororová metoda, ale co jiného s těmito cizokrajnými vetřelci,
pokud se vám navíc občas během vlhké vlahé noci dokáží vyplazit po fasádě domu dokonce až do ložnice v prvním patře?
Kdo se mimo škod na svém majetku nehodlá nechat ve spánku těmito zrzavými slizouny okusovat, musí je nekompromisně ničit.
Boj o přežití je odvěký zákon přírody. PetrZ z Posázaví

slimáci

(), 10. 6. 2014, 13:44

O slimácích zde bylo řečeno již hodně. Já jsem si pro ruční sbírání pořídila halogenovou baterku a takové drátěné dlouhé kleště na grilování /asi za 40 Kč/ - nemám oslintané prsty a dobře se s nimi ty záškodníci sbírají. Dále celou zimu suším kávovou sedlinu a tu pak na jaře obsypu kolem rostlin, na nichž slimáci nejvíce řádí. Z chemie používám v malém množství Ferramon a Vanisch - koupím v obchodním domě /průměrná cena asi 100 Kč/. Květiny a bylinky, pokud to jde, podepřu kruhy, aby nebyly listy na zemi - zem není pak tak vlhká a slimákům se to nelíbí. Bohužel, stejně každý večer obejdu zahrádku a plže posbírávám.

RE: slimáci

(), 11. 5. 2015, 15:24

Dobrý den,
zaujal mě Váš příspevek, ale ráda bych se zeptala na kruhy, kterými podepíráte rostliny. Já se je snažím sehnat již několik let, ale nevím jaké a kde sehnat. Potřebovala bych je hlavně na jahody, které jim chutnají nejvíc (po majoránce). Mnohokrát Vám děkuji za odpověď.
Irena Ullmannová
kessy53@seznam.cz

ferramon

(), 8. 6. 2014, 13:47

prosím o informaci kde koupím ferramol a kolik stojí

dotaz

(), 25. 5. 2014, 14:01

Dobrý den,jmenuji se Jiřina Kůsová , a stejně jako všechny co mají zahrádku ,mě trápí slimáci či plzáci co všechno sežerou.Slyšela jsem o chytrých hlísticích které je spolehlivě vyhubí.Prosím Vás o radu kde tyto hlístice seženu.Jsem ze Strakonic Moc děkuji za laskavou odpověd.

tfuj slimáci

(mia), 18. 5. 2014, 21:57

V loni nám sežrali všechno.Ředkvičky,hrách,brokolici,kedluby,atd.vážně vsechno.Co šlo,tak se vysadilo znova,zkoušeli jsme na ně,snad vše ale bez úspěchu.Letos,jsem.koupila granule,které neublíží dom.mazlíčkum.Jen jak začali vylezat,tak jsem to pocházela na zahrádce,udělala jsem cestičky,které by se dělat neměli.A krása,zahrádka není sežrání a ani okousaná.Přeji pevné nervy

slimák

(Adéla), 18. 5. 2014, 07:20

My (já a moje rodina) je máme na zahradě pořád :-) moc se nám líbí :-)
A co vám napište jaký k nim máte vstah?
Děkuji Adéla

slimák

(Adéla), 18. 5. 2014, 07:20

My (já a moje rodina) je máme na zahradě pořád :-) moc se nám líbí :-)
A co vám napište jaký k nim máte vstah?
Děkuji Adéla

jak na ně

(petr), 14. 5. 2014, 12:40

Mě se osvědčilo posypat kolem záhonu asi 5cm široký pruh obyčejných sazí z kotle. Slimáci to neradi přelézají. Spolu s doporučovaným sypáním jemných pilin, které slimáky obalí a udusí, a s nastříhanými stonky bodláků nebo planých malin, rozložených kolem záhonů, a jež se také na zahradách najdou, a které slimáci taky nepřelezou, jelikož je to pro ně nepříjemné bodání, se jedná o sice pracnou mechanickou, ale účinnou ochranu. Kofein z lógru je pro ně smrtelný jed, ten je taky účinný. Tak hrrr na ně! :-)

Slizák španělský nebo slimák

(), 5. 5. 2014, 08:14

Pozor na rozlišení. Dokad jsme tu měli jenom slimáky, tak nám bylo hej ! To i Ondřej Sekora do svých knížek nějakého toho slimáka přimaloval. Slizáci španělští, to je pohroma, prakticky nemají u nás pořádného nepřítele a tak si vesele, jen vesele vegetují. Kdyby se nechali použít aspoň jako návnada na ryby, tak nám s jejich sběrem pomohou rybáři, ale nějak nechutnají i jako pořádná návnada místo rousnic ani na ryby. Tak nám nezbývá než sbírat a ničit.

slimejši

(bimbo), 10. 4. 2014, 23:34

kachny to je nejzaručenější a nejhumánější způsob likvidace.Taky jsem je sbíral růčo ale jelikož pracuji na směny nešlo to denně tak jsme s manželkou pořídili párek kachen a hups ... je po slimejších

Slimáci

(Lucie), 16. 2. 2014, 22:49

Ahoj,minulý rok jsem trochu solila a brzy se chystám znovu a taky jsem chodila k večeru a stříhala je zahradnickýma nůžkama. Je to sice nechutné,ale rychlé a účinné.

Slimáci a ovesné vločky

(Tom Mot), 4. 7. 2013, 08:51

Jelikož se po internetu šíří zaručená metoda na slimáky - ovesné vločky a jelikož jsem to vyzkoušel: JE TO KRAVINA !!! A všichni to vesele kopírujou, aniž by ověřili: Takže rád bych vám všem poradil jinou a lepší: Každej večer dejte kolem záhonku gumový medvídky. Slimáci sice po nich nechcípnou, ale když to takto budete praktikovat několik dní, získají na tom závislost. Takže celá metoda spočívá v tom, že pak přestanete a oni budou tak zoufale hledat dalšího medvídka, že přitom úplně zapomenou žrát a chcípnou.

slimák

(Pixla), 19. 6. 2013, 12:59

Sbírat, sbírat, sbírat. Každé ráno vezmu kyblík s vodou do které cmrndnu trochu sava. Účinek je okamžitý a pak tu nadílku vyjiju do kanálu. Hlístice jsem také zkoušela, ale nemělo to požadovaný efekt. Asi to bylo tím, že jsem je kombinovala s občasným sběrem a nosiče zlikvidovala.

Slimák

(), 10. 6. 2013, 09:28

Mi jsme v minulém roce sebrali přes 22 000 ks. Babka to každý den zapisovala. A letos za odměnu dostala Supermana - slimáka.
Zdraví: Tomášovi z Dol. Štěpanic

Hubení slymáků

(Petra), 7. 6. 2013, 16:02

Mám vyzkoušeno z lonského roku stavební vápno.Sypu ho okolo plotu a to byste nevěřily,jak rychle se rozpouští (slimáci).Nevýhoda je déšt,to musím sypat znovu,ale vápno zahradě neškodí.

slimáci

(), 15. 7. 2012, 09:56

chvála bohu zaklepat na dřevo letos není po slimácích ani stpopy - zatím...

slimáci

(), 1. 6. 2012, 12:32

Je třeba poděkovat vládě za vedení s.Havla a celníků v roce 1990,kdy se starali oto co jim dovozce dá pro rodinu a co veze za potvorstvo ho nezajímalo.nyní je to už někde v pytli.Firma Shubio v Paskově tenkrát neudělala nic.Už je to pasé.

RE: slimáci

(Malý Bobeš), 10. 8. 2012, 13:29

Vy jste ale pako, no jo, slimáky sem pašovali imperialisti. Nejdřív mandelinky, teď slimáky :-)))

RE: slimáci

(), 5. 5. 2014, 08:20

A kdo sem napašoval Vás, horší jako slimák.

RE: slimáci

(Space), 20. 5. 2014, 23:52

"Napašoval" ,za tenhle výraz degenerující češtinu, bys zasloužil facku, ne-li pět!!!

slimáci

(Miriam), 7. 3. 2012, 08:46

Pre mňa najúčinnejšia zbraň na lapanie slimákov je spomínané pivo.
Skúšala som všetko ale tie potvory mi požrali všetko-reďkovku,hrach ba dokonca aj smradlavú aksametnicu.
Ako som nastražila nádoby z pivom-tam kde sa najviac vyskytovali,mám po probléme.za jeden deň sa v ňom utopí cca 15 slimákov.DOPORUČUJEM!

RE: slimáci

(), 10. 6. 2013, 09:42

Kolik litrů piva denně musíme použít, když někdy denní sběr je 500 kousků. To není laciná záležitost.
Zdraví: Jirka Tomáš

RE: slimáci

(Lída), 4. 7. 2013, 12:39

řekněte si v hospodě o zbytky ze sudů, stejně je vylejvaj, nám je proto dávaj zadara:)

slimáci

(), 18. 1. 2012, 18:54

Zatím nejúčinější se mi zdé ruční sběr. Každý večer jdou za potravou,ráno hledají úkryt.Napichuji je ostrým klackem ,ale je to fuška
Jahody jsem podložila smrkovými větvičkami a tím jsem je ochránila od slimáků,ale kosi se odradit nedají.

slimák

(Jarmila), 14. 9. 2011, 13:35

Jak vidím, nejsem jediná co má trápení s těmito nezvanými hosty. Dřív jsem nevěděla jak slimák vypadá, ale ted´, stal se ze mě sběratel "odborník". Zkouším všechno možné, ale stále mají nade mnou navrch. Jediné co perfektně zabírá je posměch rodiny, které hlásím další sběratelský úlovek. Zatím jich mám 3291 a jště není konec.

slimáci

(třešeň), 8. 7. 2011, 20:38

dejte kolem záhonů a rostlin měděné dráty, způsobí to šok a to je odpudí

RE: slimáci

(), 13. 8. 2011, 19:06

Měď mohu potvrdit, nedávno jsme zahradili spodek plotu měděným plechem a už nám aspoň nenalézaji z vedlejší zahrady. Bylo to sice zoufale drahé ale na měď prostě nelezou. Máme měděné kotlíky -květináče a květiny vždy nápor vydržely (jinak nám sežrali všechno, lezli na terasu, po oknech a když byly otevřené dveře do baráku). No a Jinak každodenní sběr a nakládka do denaturovaného lihu. Doufám, že až ty naše bestie vysbírám, příští rok bude lepší.

RE: slimáci

(), 10. 8. 2012, 08:36

Dobrý den,dobrá rada na slimáky a co na zloděje s barevnými kovy.

RE: slimáci

(), 21. 8. 2011, 12:02

Dobrý den,vážení přátelé.Jsem bývalý velkopěstitel hlávkového salátu,ročně i 10000 kusů,který jsem večer vyřezal a ráno dovezl přímo do kuchyní.Před více jak dvaceti lety jsem zjistil pohromu slimáků různých barev.Věřte mi že jsem zkoušel všechno možné,vápno,piliny,pivo,antuku,všechno marné.Pokusy a omyly,zaručeně spolehlivý spůsob likvidace je mechanická.Už zmíněná násada na koště asi 1m dlouhá opatřená dvojzubcem na všech čtyřech stranách nabroušená z ocelového plechu,dříve na vypichování pcháčí v obilí.Na horním konci v dosahu palce jsem připevnil leddiodovou baterku,protože ty potvory v jejím světle září jak neonky v akvariju.S tímto zaručeným likvidátorem je potřeba při prvním výskytu na jaře chodit po zahradě denně,hlavně po dešti a večer.Nic jiného na ně neplatí,večerní procházky po zahradě jsou zdravé v tomto případě velmi užitečné.Lovu zdar přeje MFJ

slimáci

(vena), 6. 7. 2011, 09:02

teď jsem ještě našel na netu toto:
5. Biologicky pomocí Neudorff Ferramolu- účinná metoda, s okamžitým účinkem - NEJEDOVATÁ. Moderní přípravky na boj proti slimákům kombinují výhodu chemické účinnosti a biologické nezávadnosti. Obsahují pouze látky, které jsou v přírodě běžně přítomné - pro člověka, domácí zvířata, ježky, ptáky atd. jsou neškodné, ale na slimáky působí okamžitě. Přípravek proti slimákům Neudorff Ferramol je určitě nejlepší řešení pro vaší zdravou zahradu.

slimáci

(vena), 6. 7. 2011, 08:48

kombinujeme intenzivně aplikaci přípravku VANISH (účinné!) se sběrem a "nakládáním" do denaturovaného lihu, ale nájezdy jsou tak masivní, že se to zdá marným bojem...navíc jim bestiím pomáhají i krtonožky, tak je opravdu čím se bavit ! :-) přejeme pohodu !

slimáci

(Jezinka), 27. 6. 2011, 21:16

Máme poměrně velkou zahradu,kolem dokola les,takže slimáků všeho druhu je tu každoročně poměrně hodně :-( .Už jsem sbírala-za 2 večery 2 plné dřevěné přepravky,do vody,nasolit a pak na kompost.Přesto,i když jsou to škůdci,mi jich bylo docela líto,solení je asi poměrně dlouhá a bolestivá smrt..Ted už je sekám,večer se projdu kolem zahrady s rýčem-mají to za sebou hned,navíc se u toho člověk i docela odreaguje ;-)

RE: slimáci

(), 28. 7. 2011, 00:41

Ja ich likvidujem nožničkami: je to neľudské, hryzie ma svedomie ale nedá sa nič robiť: nožničkami to ide veľmi rýchlo a nebolí ich to tak dlho ako solenie alebo napichnutie na vidličku.

RE: slimáci

(), 18. 1. 2012, 19:02

To můžu potvrdit Také to dělám.

RE: slimáci

(), 4. 7. 2011, 15:18

nedávno jsem se setkal s tím,že se připravuje výrobek,který stoprocentně chrání jednotlivé rostliny před slimáky,použít se dá opakovaně několik let a je naprosto ekologický,použít se dá na cokoli,rajčata ,okurky,květiny...ale cena kolem 30Kč :-((.......i když na zvážení to určitě je

RE: slimáci

(), 30. 6. 2011, 15:25

Dobrý den, já jsem dříve taky slimíky solila, ale nejeden mě překvapil, když ze solné pyramidy vylezl a mašíroval si to k zelenině.
Jinak solí si jen škodíte, zasolujete si zbytečně půdu i kompost.
Příště jsem se vyzbrojila starou vidličkou a velkou láhví od sirupu s rukojetí. Do láhve truchu vody a napíchnuté slimáky házela do ní.
Až jich je dost v láhvi, tak po pár dnech láhev i s obsahem vyliji na kompost a zahážu trávou, dost to zapáchá. Jinak je to skvěé zabavení pro děti a nemají zalepené prsty od slizu.
Příjemné sbírání

slimáci

(), 13. 6. 2011, 23:02

V článku bylo psané že se má pěstovat levandule-tymián-šalvěj.Není to pravda -právě pod těmito bylinkami jich mívám spoustu.Schovávají se do jejich stínu. jenka

RE: slimáci

(František), 14. 6. 2011, 07:14

Ale nežerou je, že?

RE: slimáci

(hranicka), 20. 6. 2011, 22:39

pořídila jsem si k spestření chovu slepic araukány,je to druh slepic a těm mým jsou 3.měsíce.Máte vidět jak jím chutnají slimáci až je to člověku nechutné.Dokáží je raz dva najít a sníst hromadu.Vytahují je schované ze země.Slimáci se opravdu schovávají pod listy i silně vonícího oregána,ale nejí ho dobrou

RE: slimáci

(), 10. 7. 2011, 00:50

Mohu se zeptat, kde se dají ty slepice sehnat? A jak na jejich chov. Děkuji....

Máme skořápky, máme měděné dráty, nějaké modré granule a stejně tu jsou :-(

RE: slimáci

(), 15. 6. 2011, 23:27

Tak bohužel zrovna šalvěj žerou- jenka

RE: slimáci

(František), 16. 6. 2011, 10:37

No pane jo, opravdu tu hořkou šalvěj? To je hodně zvláští. Máte určitě šalvěj lékařskou? Ale je fakt, jak už jsem psal, letos jsou nějaký divný, nešmakujem jim už tolik pivo, ani granule...přitom loni po tom jeli jak diví. No ale salát jim jede pořád, na tom se nic nezměnilo:)

domcekovy slimaci

(), 6. 6. 2011, 07:24

este jedan rada,

domcekovy slimaci zeru vajicka tychto sliznakov., takze starajte sa o slimaky ktora maju domce a decimuju tiez tieto potvory

vas kolega

slimák

(Marcela), 31. 5. 2011, 16:23

Poctivě jsem nastražila 10! pastí s pivem, dle pokynů, ale jaksi se mi to minulo účinkem. Do pařeniště jsem dala PET lahve (vystřižené) a nalila pivo, zapustila jsem je do hlíny. Byl tam jen jeden a ostatní si pochutnaly na salátu a okurkách. Ovšem 100% pivo nalákalo mravence, mám jich tam pěknou hromadu :-) Jediné vysvětlení mám, že si jaksi zapomněly slimáci přečíst, že pivo je jejich pochoutka :-)) Tak jsem opět zůstala u sběru a nadávání.
P.S. Bylo mi řečeno, že kachny (čínské) se při větší konzumaci udusí slizem, prý nezáleží na velikosti slimáků.

RE: slimák

(František), 14. 6. 2011, 07:13

Loni mi šli na pivo jak diví. Letos taky nicmoc. To teda nechápu! A nechtěj žrát ani železnatý granule, raděj vedle baštěj salát, přitom dřív všechny granule zmizely hned. Asi se poučili od předchozí generace?

dotaz

(), 31. 5. 2011, 10:30

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda-li v případě, že slimáka, který má v sobě vajíčka přeseknu, jsou tato vajíčka schopna dalšího života?

RE: dotaz

(František), 14. 6. 2011, 07:10

Jestli jsou ještě nedozrálá, tak ne. jestli už dozrála, tak ta nepřeseknutá (spolu se slilmákem všechny vajíčka nepřeseknete) by se mohla vyvíjet dál, ale nebudou schovaná pod zemí, kam je slimáci kladou, a možná je vysuší slunce

slimak

(dodkaaaaaaaa), 24. 5. 2011, 18:55

mam do skoly doniest slimaka a nemozem nic najst nasla som jedneho ale ten bol kaput hhhhhhhhhhhhhhoooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooooooooooorr

slimák  _ nepřítel zahrady..

(), 13. 5. 2011, 19:13

Milí spolutrpitelé pod slimáčím jhem!
Slimáky všech druhů, a to i poměrně značné velikosti, dobře likvidují nejen vynikající indičtí běžci, ale i kachny pižmové /tzv. čínské/ - neplést s kachnami kříženkami typu Barberie.
Jen je potřeba dávat pozor na menší káčata na pastvě - jsou stále při chuti a pěkný slimák jim snadno "zaskočí", no a malér je tady. Důležitý je i zdroj vody /stačí napáječka/ v blízkosti a včasné a kvalitní odčervení káčat.. Velmi se mi osvědčilo za víc než 30 let chovu těchto nenáročných kachen.

RE: slimák  _ nepřítel zahrady..

(Buňátová), 15. 5. 2011, 13:38

Vyzkoušený na slimáky mám přípravek VANISH dostanete v zahradnictví pozor neplest si to s práškem na praní,stačí pár granulek a nedostanou se nikam

RE: slimák  _ nepřítel zahrady..

(KNý), 24. 5. 2011, 02:09

Právě jsem se vrátil ze zahrádky- v tomto období slimáky chodím sbírat po setmění,ale i v noci,protože je jich teď nejvíc.S baterkou v jedné ruce,nádobkou a se spoustou nadávek na jejich adresu jich bylo okolo padesáti na malinké zahrádce.dneska jim šmakovaly ředkvičky¨.Zítra jdu znovu.Na velké zahradě to musí být ale "očistec" přeji všem trpělivost a úspěch.

RE: slimák  _ nepřítel zahrady..

(), 20. 5. 2011, 15:02

Osvědčil se mi kakaový prášek

RE: slimák  _ nepřítel zahrady..

(), 21. 5. 2011, 10:35

Obyčejné kakao??? Také bych se těch potvůrek nejraději nějak zbavila, zelenina jim u mě asi nešmakuje, ale vždycky se mi vrhnou na melouny..:-(

RE: slimák  _ nepřítel zahrady..

(František), 16. 5. 2011, 14:01

Proč používad jed, který je nebezpečný i pro všechno živé kolem? Když už nestíhám chytat na pivní pasti a sbírat, sypu Ferramol, je v tom nějaká sloučrnina železa, ten hubí jenom plže, ale pro žádn jiné zvíře jedovatý není. A ani neni dražší.

Kaedn

(), 29. 8. 2011, 20:27

Hats off to weheovr wrote this up and posted it.

Janisa

(), 29. 8. 2011, 01:08

Articles like this really garsee the shafts of knowledge.

Slimáci, kde jste?

(Pavel Vácha), 8. 5. 2011, 00:42

Dobrý den všem, potřeboval bych poradit, kde je možné ulovit větší množství slimáků či plzáků? Potřebovali bychom je pro natáčení filmu a letos jich je nějak málo... Každopádně děkuji všem za jakoukoliv informaci, která povede k úspěšnému lovu.

RE: Slimáci, kde jste?

(), 16. 5. 2011, 08:23

Dobrý den,loni bylo množství slimáků v desítkách kusů na metr,letos přišli prozatím hlemýždi,bohužel mnoho.
Lokalita na rozhraní VČ a Žďárských vrchů

Milan R. tel:777 330 111

savo

(), 13. 4. 2011, 09:05

Já je nenávidím a zároveň se jich štítím. Přeseknout nebo napíchnout bych je nedokázala, ani na ně sáhnout. Ale taky mi chtějí sežrat všechno, hlavně milované afrikány na zahradu letos už dát nemohu! Loni jsem kvečeru a ráno vyrážela se Savem proti plísni, miniaturní stříknutí a bylo po nich. Moc bio to není, ale pro sebe jiný způsob nevidím. Houby fakt milujou, taky se nám stalo, že jsme houby čistili na dvoře a za hodinu tam mířily všichni plzáci z daleka široka.

nemaslug

(), 7. 4. 2011, 11:03

nemáte někdo zkušenost s přípravkem Nemaslug proti slimákům??? Bydlíme na samotě, slimáci nám plení zahrádku, tak bychom chtěli vyzkoušet tuto "přírodní" techniku hubení. Katka

RE: nemaslug

(), 7. 4. 2011, 11:35

slimáci

(), 20. 8. 2010, 14:38

Zapoměli jsme přes noc na zahradě nakrájené houby na síti v rámu,na dřevěné zahradní židli.Ráno jsme našli židli i síť zespoda obalenou slimákama,a další přilézali ze širokého okolí.Máme malou zahradu a nepěstujeme nic co by je k nám lákalo.Posbírali jsme jich na stovku.Vysypala jsem tyto nepoužitelné houby na desku na zem,a za dopoledne jich opět téměř padesát přilezlo.Trochu jsem houby pokropila,a opět jsem jich navečer plno posbírala.Fakt to funguje a tak nevyhazujte odkrojky z hub a použijte je jako lapač slimáků,asi hlavně přes noc.Sbírat do ustřižené plastové láhve a zasypat trochou soli.Je to nejsnadnější likvidace. úspěšný lov přeje Věra

RE: slimáci

(František), 7. 4. 2011, 16:27

To je velmi zajímavý postřeh! Ale s jednou věcí bych si dovolil nesouhlasit - že nejlepší likvidace slimáků je posolení. Je to pro ně zdlouhavá, bolestivá, pomalá smrt, a oni za to přece nemůžou, že nám škodí na zahradě. I s nimi bychom měli zacházet humánně, ne je zbytečně trápit. Zalijte je radši vařící vodou, to pak mají za sebou v okamžiku.

RE: slimáci

(Marta), 20. 5. 2014, 19:47

Souhlasím s Františkem, solení je nehumánní. Proč zbytečně trápit jakéhokoli včetně nechtěného tvora. Když už si dáme práci se sbíráním, tak je jednodušší je odnést někomu, kdo chová zmiňované kachny. Tak lovu zdar.

Kachny

(), 4. 8. 2010, 23:38

Máme na dvoře dvě kachny - čínky (pekingské asi) a ty bezpečně zvládají slimáky likvidovat. Patrně je sbírají již malé a stačí zajistit jejich likvidaci asi na 1000m2. Ty dvě kachny zase tak nenadělají a slimáka tu nevidět. Nesmíte je ale překrmovat, jinak sbírat nebudou, zvládnou se napást trávy. V zimě přežijí venku nebo v mírném přístřešku, který ale třeba ani nevyužívají. V zimě je samozřejmě potřeba je přikrmit.

RE: Kachny

(), 11. 8. 2010, 17:29

Já mám taky zkušnost ale s krůtama, ráno když je vypustím, pozbírají slimáky hlemíždě a spolu s perličkama i mandelinkou bramborovou. Tomu se říká bioprovoz.

dotaz

(), 31. 7. 2010, 13:44

Je možné, že se slimák množí ve vysoké trávě ? Vedle naší zahrady je pozemek, který je asi 5 let nesečený a my denně nasbíráme asdi 100 ks těchto potvor ? Co s tím dělat, když majitel pozemku ani OˇU nereagují ? Poradí mi někdo, denní sběr těchto potvor už pomalu vzdávám. Je to marné. Díky za odpověď

RE: dotaz

(Jarda), 1. 8. 2010, 23:17

Zdravím ! Bojuji s nima mechanicky, ale motyčka je dřina a sběr fujtajbl. Mám jinou fintu: Násada od smetáku na konci naříznout a vložit trojůhelník plechu. Taková "špachtle" s douhým koncem. Chodím jako s oštěpem a SEKÁM ty potvory napůl. Některý vlhký den jich "ulovím" i pětistovku.

RE: dotaz

(), 2. 8. 2010, 18:14

No jo, ale slimák je prý jako žížala hermafroidní a tak při dobré trefě udělám z jednoho 2 a tím to nekončí.

RE: dotaz

(jiri), 6. 8. 2015, 15:22

Hermafroditi se oplodní navzájem dva jedinci a oba nakladou vajíčka. To že přeseknutím vzniknou dvě žížaly je pověra z pohádek. Přežije vždy jen přední polovina, které doroste nový ocas, zadní část se ještě chvíli kroutí ale odumře.

co s živými nasbíranými slimáky

(), 27. 7. 2010, 21:49

pořád jsem nevěděla jak je šetrněji zlikvidovat a někdo psal, že je zabíjí kofein, tak jsem nalila do zavařovačky coca colu a házím je tam. Fakt je hned po nich a druhý den je vyliju na kompost.

RE: co s živými nasbíranými slimáky

(), 31. 7. 2010, 01:53

Ahoj, nasbírat, POSOLIT a v mžiku je po nich.
Otázka zní jen kam s nimi.

slimáci

(Martina), 19. 7. 2010, 07:30

čirou náhodou jsem zjistila, že tihle hnědí slimáci naprosto zbožňují slupky od melounu, když je necháte ležet v zahradě, stačí je pak jenom sesbírat

slimáci

(), 30. 6. 2010, 12:55

na vašich stránkách píšete - že - Každý plzák španělský tak může každoročně naklást až 220 vajíček, rozdělených do několika snůšek:
, ale na http://www.svet-bydleni.cz/stavba-a-rekonstrukce/slimaci-tvorove-kteri-nas-nici-jak-na-ne.aspx je napsáno: jeden z nich dokáže naklást až 10.000 vajíček Tak jaká je prosím pravda ? Děkuji

RE: slimáci

(), 30. 6. 2010, 22:59

Dobrý den, pravdivý je samozřejmě náš údaj, přibližně 200 až 220 vajíček :-) Ale vážně, 10 000 je opravdu příliš. Existují i druhy bezobratlých, které nakladou opravdu vajíček více, ale tito plzáci mezi ně nepatří. Pokud objevíte jejich vajíčka v zemi, všimnete si nejspíš, že jsou poměrně velká - už proto je tak ohromný počet vyloučen. Ony i dvě stovky stačí!

Slimáky nelze úplně zlikvidovat

(Roman), 21. 6. 2010, 07:20

Na naši větší zahradu se dostaneme jen nárazově a jahody jsem zachránil jen posypem silnou vrstvou pilin,jinak není šance slimáky zlikvidovat,pěstujeme tudíž pak už jen rajčata,brambory a česnek+ovocné keře a dřeviny Pivo musíte často měnit, vaniš je dobrý,ale zápach mrtvých slimáků je příšerný a sběr je na dlouho a v podstatě ztráta času.

Slimáci

(), 20. 6. 2010, 15:11

Nad slimákama jsem zvítězila zatím pomohl prostředek zakoupený v zahradnických potřebách Vaniš modré granulky ráno bylo co zbírat mrtvol jak po boji přírodním protivníkem je naše žába Ropucha loni se usídlila v okurkách slimáky likvidovala také podle toho vypadala ale díky ní byla úroda neporušená, pivo jsem zkoušela ale nic moc.

RE: Slimáci

(), 21. 6. 2010, 14:21

Jestli se u vás líbí ropuše, tak to blahopřeju, to je ta nejlepší pomocnice. Jinak, přesně jak píše pan Roman, pivo se musí denně obnovovat - když zvětrá a deštěm se naředí, už to není ono. A možná že nejdou na každou značku stejně?! Mě se osvědčil Staropramen dvanáctka. A pokud používáte granulky, lepší je třeba Ferramol, ten není jedovatý pro ostatní zvířata, a také slimejši po něm zalezou do země a pojdou tam, takže je nemusíte sbírat! Mám to vyzkoušené a funguje.

pes

(NENO), 19. 6. 2010, 12:04

Neví někdo jak je to se slimákama a domácíma zvířatama?
Prý když pes olíže slimáka může se přiotrávit. Dík za odpověd.

RE: pes

(pepa), 22. 6. 2010, 00:02

pokud ten slimák bude nafutrovaný nějakými jedy, tak je to možný, ale žeby jen pouhým olíznutím, to se mi nezdá

trojí užitek

(), 19. 6. 2010, 11:01

Měsíčky jsou nejen hezké kytičky, nýbrž i dermatologicky využitelné a pro mne především úspěšně odpuzují šneky a slimáky.

Nevíte něco o kačenách?

(Adda), 17. 5. 2010, 17:04

Slyšel jsem, že tyhle slimáky plzáky jsou žrány kačenami, kterým se říká indický běžec, nemá někdo zkušnost, je to pravda?

RE: Nevíte něco o kačenách?

(Hoggarr), 19. 6. 2010, 11:06

To souhlasí stoprocentně, ale jen pro ty, kteří (které) jsou ochotni ty vyloučené "zbytky" po nich uklízet.

bojujte

(), 17. 5. 2010, 14:17

je důležite aby jste koupili to nejlevnějši pivo ještě než něco nasadite rozmistite misky s pivem a jeto.Ale je důležité na to myslet vyměnovat a doplnovat.jinak vás převálcují.ten rok jsme zapoměli a sežrali ředkve kedlubny a protože prší a nedostanem se tam kdo ví jak dlouho tak je to prušvih ale mi se nedáme opijem je a pěkně se jim pomstím.

RE: bojujte

(Petr), 11. 8. 2010, 19:18

Celá finta s pivem je sice dobrá, funguje, ale má to jednu ohromnou nevýhodu: slezou se z celého okolí na pivo, takže soused bude skákal radostí, že mu ubejvaj hnusáci-slimáci a vy budete mít pořád co dělat...

Slimáci-plzáci španělští

(), 18. 8. 2009, 18:13

Musím odporovat, že plzáky žere drůbež! Slepice a kac hny si pochutnávají na obyčejných českých slimáčcích, ale hnusné hnědé plzáky španělské nežerou! Nic je podle mně nežere a nic je nevyhubí, jsou věční a oni zežerou všechno. Já už vzdávám zahradničení a zehradu jim přenechávám napospas, je to marný boj. Žerou i jedovaté durmany a vypadá to, že si pochutnávají.
A.

RE: Slimáci-plzáci španělští

(Hoggarr), 19. 6. 2010, 11:14

Máte pravdu, naše drůbež je moc fajnová a je to tak dobře, mnohý z nás by ty kuřátka třeba nejedl. Ale ty indické či japonské po nich jdou jako diví.

RE: Slimáci-plzáci španělští

(Věrka), 15. 5. 2010, 10:12

Děkuji za radu s ovesnými vločkami, vyzkouším. U nás jich je taky hodně, všechen květák už mám sežraný, tak budu muset vysazovat znovu. Já je hlavně sbírám a pak používám Vaniš, ale zkusím ty ovesný vločky.

jak na slimáky.

(), 21. 7. 2009, 20:31

Již jsem vyskoušela všechno pro záchranu ůrody před slimáky a pomohli obyčejné vločky.Ráno jich tam bylo dost,ale mrtvé.S pozdravem Marta

RE: jak na slimáky.

(), 21. 7. 2009, 21:01

Marto mám dotaz, jak jste to myslela s těmi vločkami?? Nasypala jste je kolem záhonu?? Obyčejné vločky -ovesné?? Dík za odpověď.

RE: jak na slimáky.

(), 22. 7. 2009, 21:24

Pane Ulrich jsou to opravdu ovesné vločky.Nasypala jsem je kolem celého záhonu a na saláty už nedolezly.A dnes mě kámoška poradila i piliny,že prý se v nich obalí a ztrácí ten humus na sobě a pojdou( slušně řečeno).Zkoušíme co se dá.Naschle.Marta

RE: jak na slimáky.

(), 18. 4. 2016, 12:47

DOBRÉ JE VŠE CO SE NA SLIMÁKY NALEPÍ. Například rozdrcené skořápky od vajec. Oni si ty nalepené kousky neumí sami sundat. Pivo jsem zkoušel, měl jsem od známého slivky ze dna sudů. Do uříznuté PET lahve zasazené do do záhonu s malým vyvýšení okraje nad rovinu záhonu, jsem nalil pivo a pak jen chodil a vybíral je utopené. Maji zřejmě dobrý čich.

Slimáci - dotaz

(), 12. 7. 2009, 09:12

Dobrý den, mám otázku ohledně slimáka, který je u nás. Je asi stejně velký jako ten španělský, ale má spíš šedo černou barvu s mramorovou kresbou. Nikdy jsem ho však neviděla v trávě, jen večer vylézají na zbytky od krmení pro kočky. Tak mám dojem jako by byli spíš masožraví. Věděli byste co je to za druh? S pozdravem Hana Doležalová

RE: Slimáci - dotaz

(pepa), 22. 6. 2010, 00:22

asi některý z: slimák popelavý, slimák největší, slimák pestrý
vzhledem k jejich vzácnosti oproti těm španělským bych je nikdy nehubil

dotaz

(), 10. 7. 2009, 13:32

Mám citroník, který v létě letním na balkoně. Už 2 rokem se mi v něm zabydleli mravenci, jak se jich mam zbavit? Zatím jsem skoušela ekol. postřik, nepomohl. Poradí prosím někdo.

RE: dotaz

(), 23. 7. 2009, 11:11

Paní Věro,na mravenci mám vyskoušenej,nedivte se,prášek do pečiva.Naschle Marta

RE: dotaz

(EM), 25. 5. 2010, 11:42

To na ty mravence PRDOPEČ nasypete?Co za mokra?
děkuji

hubeni slimaku a mravencu

(), 3. 7. 2009, 00:24

dekuji za zaslani mailu

slimák

(), 30. 6. 2009, 16:40

Přípravek Nemaslug lze zakoupit v Baumaxu,ale nic moc.Nej účimější na malé zahrádce je jen zběr.

(Amálka), 12. 5. 2009, 09:28

Přípravek Nemaslug, hlístice, bohužel mají málokde - já je kupuji v semenářství Vaněk v Praze. Pokud nemáte poblíž obchod, kde jsou schopni je objednat, podívejte s přímo na www.biocont.cz, to je výrobce těchto přípravků, můžete si je objednat přímo u nich.

RE:

(), 7. 4. 2011, 11:08

Sice je to už dlouho, co jste sem psala, ale můžu se zeptat na vaši zkušenost s přípravkem Nemaslug??? žijeme na samotě, slimáci jsou snad nevyhubitelní, tak bychom chtěli objednat a vyzkoušet. Pěkný den, Katka.

(), 16. 6. 2008, 18:57

prosím kde se dá koupit nemaslug na slimáky .děkuji

Co najdete ve zpravodaji?
Podívejte se na ukázku...

Lunární kalendář

Řez ovocných dřevin - jak a kdy prořezávat

Orchideje - Jak úspěšně pěstovat doma i venku

Bylinková zahrádka - vypěstujte si koření nebo lék

Domácí chléb - od přípravy kvásku po chlebový dort

Pergoly - inspirace, postupy a fotogalerie

Grilování - recepty, tipy a triky na letní grilování

Eknihy - ke stažení zdarma o zahradě a domově

Recepty na vánoční cukroví - to nejlepší cukroví podle našich receptů

Portál provozuje Tarsago | © 2016 VIZUS & Tarsago | kontakt | Používáme redakční systém Vizus CMS