Vyhněte se rozčarování po návratu z dovolené
Zmíněný problém pomohou odstranit v servisu, kde vyčistí nebo vymění karburátor za nový. Někdy vyčištění pomocí ultrazvuku nepomůže. Jsou známy i případy, kdy biosložka agresivně reagovala s tělesem karburátoru tak, že výsledkem byla mikrokoroze, která je prakticky neodstranitelná. Podobným potížím se vyplatí předcházet, vždyť na značkové silné motory stojí nový karburátor i přes 3 000 Kč. Osvědčil se přechod na vysokooktanová paliva, která mají obsah biosložky nižší. Tyto benziny (Verva, Carrera) jsou o něco dražší, ale za spolehlivější provoz to přeci stojí.
Na nejlevnější olej raději zapomeňte
I když odpočívám, potřebuji nabít
Motory s elektrickým startováním jsou v současnosti obrovským a oprávněným hitem. Ke spouštění motoru se využívá malý akumulátor, ale ani ten není zcela bezúdržbový. I tehdy, když se se strojem nepracuje, je vhodné baterii alespoň 1x měsíčně nabít do plného stavu, aby se nesnižovala její kapacita. Některé sekačky mají v motorech integrované dobíjení, takže v sezoně tento problém odpadá.
Když motor moc "žere"
Častou stížností uživatelů sekaček je, že motor postupně začíná spotřebovávat čím dál tím více paliva a při startování černě kouří. Na vině není nic jiného než zanedbaná údržba v podobě zanesené vložky vzduchového filtru.
Motory s dvojitým filtrem mají předfiltr molitanový, zachytávající hrubé nečistoty a tedy šetřící hlavní papírovou vložku. Molitan můžeme vyčistit vypráním v benzínu nebo profoukáním pomocí stlačeného vzduchu, zanesená papírová vložka se musí vyměnit za novou. Příčinou vysoké spotřeby paliva však může být i otupené ostří žacího nože - motor musí překonávat větší odpor a tedy spotřebuje více energie z paliva.