Zdroj: www.companies.cz

Gastroprůmysl v potížích

Česká gastronomie do letošního jara žila v tučných časech a to, co ji potkalo ze dne na den, lze považovat za pořádnou „ťafku". Všechny podniky musely zavřít a některé už napořád. Zejména v Praze se na dlažbě ocitlo mnoho kuchařů, číšníků a servírek a majitelé restaurací mají vrásky navíc. Co je ale neoddiskutovatelné, že tato rána přinesla i mnohé nové změny a pohledy na podnikání.

Co tedy neopomenout při startu podnikání a při založení nebo koupi ready made společnosti? Pokud jste se chystali letošní jaro zasvětit startu podnikání v gastronomii a zaskočily vás nečekané a povinné jarní prázdniny, máte teď tu nejlepší možnost začít.

  Vícero z nás si v době nouzového stavu postesklo, jak moc má chuť třeba na sous vide roastbeef steak s gratinovanými brambory, který připravoval šéfkuchař v místní, širokým okolím oblíbené restauraci. Což o to, mnoho z nás se naučilo v době krize vařit a péct chleba, ale přece jenom zajít si do dobrého podniku, kde se o vás postarají, je něco jiného. Restaurace se teď vzpamatovávají a ty, které fungovaly jen pro byznys a bez nápadů a nadšení, zanikly. Naopak restaurace, které patřily k vyhlášeným už v době před uzavřením kvůli koronaviru, přicházejí s mnoha novými nápaditými aktivitami.

S následujícími postřehy by ti, kteří začínají podnikat v gastronomii, měli počítat.  Velké poučení z krize je lepší využívání surovin a omezení plýtvání, což bylo v gastro podnicích na denním pořádku. V těchto dnech je všem restauratérům, kteří byli závislí na klientech ze zahraničí jasné, že jejich služby musí být stoprocentně odvedené, aby se k nim český klient zase vrátil. V době před koronavirovou krizí platilo i to, že o kvalitní kuchaře a číšníky musely restaurace bojovat. Nejen ti si začnou své práce více vážit… Novinkou, která vznikla ve světě nových technologií a majitelé restaurací jí budou více využívat, je vznik mobilní aplikace s QR kódem. Každý host bude mít u svého stolu QR kód a přes něj si pohodně objedná a rovnou online zaplatí.

Situace minulých měsíců zejména podnikatelům ukázala zač je toho loket, ekonomicky negativní zkušenost má ale i pozitivní dopady. Podobnou krizi mohou přežít jen ti připravení, nestačí jen otevřít restauraci, ale založit podnikání na pevných základech, které jsou rozvinuty o dnešní obvyklé nadstandardy, které musí restaurace mít, aby prosperovala.

Akční letáky