Nejdříve jsem si ujasnil koncepci, abych věděl, které díly jsou dostupné a které bude nutné vyrobit. Na vrakovišti jsem sehnal převodovku ze Škody Favorit, včetně poloos a kompletů kol. Zbývající díly jsem použil z jiných typů automobilů, nebo je dokoupil přes internet a zbytek jsem vyrobil.

Základem je na jedné straně motor a upravený rám motocyklu Jawa 350/640 a na druhé straně převodovka z favorita, zkrácené poloosy, kola a vyrobený rám.

V průběhu stavby jsem si vše dopředu kreslil, abych předešel zbytečným chybám, vše postupně navazovalo jedno na druhé bez zásadních a koncepčních problémů.

Tříkolka dosáhne při zařazení pátého stupně na převodovce škodovky a čtvrtého stupně na převodovce jawy rychlosti 50 km/hod.

Potrápily mě však výfuky. Mají totiž tři lomící se dráhy, jsou taženy v ose tříkolky a vyúsťují pod sedlem, čímž dostaly jiné hodnoty, než měly původně. Proto jsem musel upravovat tlumicí vložky tak, aby měl motor optimální výkon.

Při oplášťování tříkolky jsem navazoval na původní díly jawy, některé díly jsem povrchově upravil, například galvanováním nebo vypalovací barvou, jiné jsem vyrobil z nerez oceli.

Leopold Vorel, Řeznovice

Foto autor