Klasickou třídu představuje Natural 95, který se také často nabízí pod názvem Super. Můžete jej používat ve všech motorech zahradní techniky. Bolístkou je povinně přidávaná biosložka ve formě bioethanolu. Ta nesvědčí moderním sekačkovým motorům, které mají přesněji vyrobený karburátor s jemnějším seřízením. Bioethanol se vyrábí metodou alkoholového kvašení rostlin s vyšším obsahem škrobu, jako je například cukrová řepa nebo kukuřice.
Jak předcházet problémům
Pokud už používáme klasický Natural, pak bychom si neměli vytvářet velké zásoby. Jestliže ponecháme palivo v nádrži, pak bychom ji měli řádně uzavřít a vyjet také palivovou cestu (hadičky, karburátor) úplně dosucha. Zvláště v karburátorech, které mají těleso vyrobené z lehkých slitin, dochází k reakci bioložky se slitinou. Ta se projevuje jako vznik mikrokoroze, která je patrná ve formě ,,drobné krupičky“. Následně motor špatně startuje, podává nízký výkon a na volnoběhu zhasíná.
Jedinou záchranou je vyčištění v ultrazvukové čističce nebo výměna za nový kus, pokud je mikrokoroze pokročilá. V plovákové komoře ponechané palivo zvětrá, biosložka zde, podobně jako v hlavní trysce vytvoří malou lepivou vrstvičku, která taktéž brání karburaci správně fungovat. Na její tvorbě se nepodílí jen samotná biosložka, ale i rychlá oxidace benzinu jako takového.
Palivo můžeme ošetřovat stabilizátorem, který nedovolí rychlý rozklad benzinu a tedy poškození dílů motoru. Řada z nás se však mylně domnívá, že stabilizace může pomoci očistit již částečně zanesený karburátor. Pokud se zde problém jednou vytvoří, stabilizátorem jej neodstraníme, jedná se o dostupnou prevenci.