Nejprve frézu postavíme na rovnou plochu. Z nádrže motoru vysajeme všechny zbytky paliva, odkalíme i palivovou soustavu. Stačí povolit šroub plovákové komory karburátoru a zbytky paliva vytečou do připravené nádoby. Stále více výrobců motorů si je vědomo faktu, že benzin má různou kvalitu a údržbu je třeba usnadnit.Proto se nyní nachází na karburátorech motorů malý odkalovací šroub.

Dříve se palivo buď muselo vyjíždět chodem motoru až do jeho zhasnutí. Další variantou byla demontáž plovákové komory a otevřít přívod paliva, aby jeho zbytky dokonale vytekly pryč i z přívodu od nádrže k motoru a přes dobu odstávky nevznikl problém s usazeninami, které se tvoří běžně kvůli přítomnosti biosložky. Olejovou náplň motoru neměníme, k tomuto úkonu přistupujeme až před dalším zimní sezonou, kdy stroj budeme připravovat na provoz.

Velmi specifickou údržbu vyžadují startovací akumulátory, kterými jsou vybavovány především velké modely sněhových fréz s vysoce výkonnými motory. Baterii vyjmeme ze stroje, řádně nabijeme a uložíme na suché a chladné místo. Alespoň jednou měsíčně bychom ji měli nabít, aby nedošlo k jejímu znehodnocení. Některé šikovné nabíječky umí pracovat s udržovacími cykly, které jsou pro dlouhou životnost nezbytné. Tím, že toto zařízení opakovaně baterii vybíjí a nabíjí, její kondice je v maximální míře zachována.

Další z prvků, na který se zaměříme, je pracovní šnek s ventilátorem a komora. Všechny díly důkladně překontrolujeme a pokud je někde oprýskané lakování, pak ho natřeme základovou barvou, případně využijeme konzervační sprej se silikonem. Tím vše ochráníme proti korozi. Zároveň zkontrolujeme, zda nedošlo k poškození střižných kolíků šneku. Pokud ano, pak je nahradíme novými. Používat bychom měli zásadně originální díly. Pokud kolíky nahradíme tvrdším materiálem ve snaze ušetřit a v další sezoně dojde ke kontaktu šneku s tuhým předmětem, hrozí utržení uložení šneku a oprava nebude zrovna levná.

Z frézy také demontujeme spodní kryt a chránič před motorem, kde jsou uloženy řemenové převody, tvořící hnací řetězec stroje. Všechny řemeny zkontrolujeme. Pokud vykazují větší míru opotřebení, vyměníme je. Jsou-li jen mírně protažené, dopneme je přes napínací kladky. Zároveň promažeme i ovládací bowdeny, stačí jim několik kapek motorového oleje. Variátor vyžaduje jen kontrolu opotřebení pryžové vrstvy. Pokud je v pořádku a není sedřená nebo potrhaná, nevyžaduje zvláštní péči.

Větší nebo stavebnicové frézy používají jiné typy převodů. U klasických ozubení stačí ověřit stav oleje v převodové skříni, u hydropřevodů se olej nedolévá přímo do skříně, nýbrž do externí vyrovnávací nádržky. Nízký stav oleje totiž umí napáchat obrovské škody a následná oprava pak vychází na mnohatisícovou částku.

Po provedení všech těchto kroků namontujeme všechny kryty zpět, veškeré kovové součásti natřeme slabou vrstvou oleje, který naneseme třeba na starý hadr. Plastové součásti, jako je panel ovládání, kryt motoru nebo přední kluznice, nakonzervujeme sprejem s přídavkem silikonového oleje. Nezapomeneme ani na pneumatiky, které si zaslouží alespoň kontrolu tlaku a případné dohuštění. Následně frézu uložíme na suché místo a přikryjeme prodyšnou textilní plachtou. Tím máme posezónní údržbu dokončenou.