„Hodně volného času jsem trávil v dílně a teď, když jsem v důchodu, řekl jsem si, že musím vnoučatům zanechat hmatatelnou památku. Hned jsem věděl, co to bude − traktůrek,“ napsal Leopold Vorel z Řeznovic.
Využil jsem internet, přes který jsem koupil motor (Honda), navštívil jsem vrakoviště, kde jsem sehnal převodovku, poloosy, kola a řízení (Opel Ascona).
Vše bylo zničené, vše jsem musel repasovat a shánět další součástky, což bylo z celé stavby to nejhorší.
Ustavil jsem si potřebné rozměry pro motor, řízení a převodovku.
Použil jsem úhlovou převodovku, aby přenášela otáčky z horizontální do vertikální polohy, a alternátor pro nabíjení baterie s ohledem na rozměrově dostupné klínové řemeny, kterými se přenáší hnací síla z motoru na úhlovou převodovku a z převodovky na alternátor.
traktůrek
- Na řemenu mezi motorem a úhlovou převodovkou je napínací spojkové zařízení.
-
obrázek z archivu ireceptar.cz
Večer jsem si postupně potřebné komponenty nakreslil, ráno jsem je šel vyrábět a tak to postupně pokračovalo, až k finálnímu oplášťování.
- Všechny díly jsou povrchově upravené práškovou vypalovací barvou nebo galvanizovány.
- Veškeré šroubové spoje jsou provedeny pevnostními šrouby.
- Přední náprava je výklopná bez brzd. Kotoučové brzdy jsou jen na zadní pevné nápravě, poloosy jsou zkrácené.
Traktůrek má přídavnou baterii a přídavnou nádrž paliva, takže bez problémů vydrží tři hodiny plného provozu.
traktůrek
Rovněž má veškeré zařízení a výbavu pro bezpečný provoz.
Foto autor