Co se týče šíření koronaviru, nejrizikovějším prostředím je uzavřená nevětraná místnost, ve které je velká koncentrace lidí. To MHD potenciálně splňuje. O potenciální rizikovosti hromadných dopravních prostředků je přesvědčen i česko-americký lékař a virolog Karel Raška ml., jehož otec, světoznámý epidemiolog, se zasloužil o vymýcení pravých neštovic. Její riziko připustil i nyní odstupující ministr zdravotnictví Roman Prymula. Přeplněné prostředky hromadné dopravy skutečně příliš důvěry nevzbuzují a představují spíš potenciální ohnisko nákazy. Ovšem rizikovost pobytu v tramvajích, autobusech, trolejbusech či metru můžeme podstatně snížit jednoduchými opatřeními.

Nejde jen o úkony, které musí udělat dopravní podniky a které spočívají v posílení spojů, aby například při odchodu z práce lidé nenaplnili autobus k prasknutí, a v důsledné a častější dezinfekci vozů. Ta už probíhá nejen běžnými chemickými prostředky, ale i ozonem, který odstraňuje viry, bakterie, zápach i plísně ještě účinněji než běžné způsoby. V souvislosti s pandemií se urychlilo zavedení čisticích a dezinfekčních prostředků na bázi nanopolymerů s dlouhodobou účinností. To všechno sice klade na provozovatele hromadné dopravy zvýšené finanční nároky, ale spolu s povinností nosit roušky to z MHD naopak udělalo místo, kde se nákazy příliš bát nemusíme.

V současné době se maximum lidí snaží pracovat z domova nebo použít k nutné dopravě vlastní auto. Vozy MHD proto nejsou tak přeplněné jako obvykle, lidé tam příliš nekomunikují a ústa i nos si chrání rouškou. Nošení roušky v prostředcích hromadné dopravy (i na nástupních ostrůvcích) je alespoň dle běžného pohledu třeba v Praze poctivě dodržováno, takže není třeba se nutných cest MHD bát. Pokud by ještě lidé byli důslední a třeba při vstupu do metra si vydezinfikovali ruce připravenou dezinfekcí, během cesty si nesahali na obličej a roušku a po návratu z MHD si opět pečlivě umyli ruce, mohli bychom říct, že je MHD jedním z nejbezpečnějších míst, která v souvislosti s rizikem nákazy covidem-19 můžeme navštívit.

To podporují i čísla, která zveřejnil server Sky News a která se týkají Francie, kde rovněž platí povinnost nosit v MHD roušky. Veřejná doprava zde v období od 1. května do 28. září představovala pouze 1,2 % míst hromadnějšího výskytu koronaviru (tedy míst, odkud bylo nahlášeno tři nebo více případů během týdne). Většinu těchto míst tvořily firmy, školy a univerzity, zdravotnická zařízení a veřejné i soukromé akce.